Matematyka - technikum TIM, TZ, TEH


Idź do treści

3-TŻ

Na tej stronie znajdziesz aktualności z lekcji matematyki w klasie 3TŻ

Data

Temat lekcji / Kryteria sukcesu

Liczba godzin

Wymagania z podstawy programowej

II semestr - rok szkolny 2015/2016

III - TRYGONOMETRIA

14 godzin

Podstawa programowa
G - gimnazjum
PP - zakres podstawowy szkoły ponadgimnazjalnej

05.01.2016
wtorek

1.Trójkąty prostokatne - Twierdzenia Pitagorasa
Kryteria sukcesu:
Znam twierdzenie Pitagorasa;
Potrafię stosować twierdzenie Pitagorasa do rozwiązywania zadań.
Potrafię wyprowadzić zależności ogólne, np. dotyczące długości przekątnej kwadratu i długości wysokości trójkąta
równobocznego.
1. Zastosowanie tw. Pitagorasa - video
2. Zastosowanie tw. Pitagorasa - video
3. Zastosowanie tw. Pitagorasa - video
Zadanie domowe - tu link

www.mojezadanie.pl kod dostępu - tp3tz

1

G - uczeń stosuje tw. Pitagorasa;
P- Uczeń posługuje się w obliczeniach pierwiastkami dowolnego stopnia i stosuje prawa działań na pierwiastkach;

P- Uczeń oblicza potęgi o wykładnikach wymiernych i stosuje prawa działań na potęgach o wykładnikach wymiernych;

P-używa wzorów skróconego mnożenia na liczbach niewymiernych

07.01.2016
czwartek
12.01.2016
wtorek

2. Funkcje trygonometryczne kąta ostrego: sinus, cosinus i tangens
Kryteria sukcesu:
Znam definicji trygonometrycznych i wyznaczam wartości funkcji sinus, cosinus i tangens kątów ostrych.
Potrafię korzystać z przybliżonych wartości funkcji trygonometrycznych (odczytanych z tablic lub obliczonych za pomocą kalkulatora).
Potrafię obliczyć miarę kąta ostrego, dla którego funkcja trygonometryczna przyjmuje daną wartość (miarę dokładną albo – korzystając z tablic lub kalkulatora – przybliżoną).

e-podrecznik; sinus, cosinus, tangens
Zadanie-video Zadanie 2 - video

INTERAKTYWNA MATEMATYKA
Funkcje trygonometryczne kąta ostrego (1)
Funkcje trygonometryczne kąta ostrego (2)

2

P-uczeń wykorzystuje definicje i wyznacza wartości funkcji sinus, cosinus i tangens kątów dla katów ostrych.


P- uczeń oblicza miarę kąta ostrego, dla którego funkcja trygonometryczna przyjmuje daną wartość (miarę dokładną albo - korzystając z tablic lub kalkulatora - przybliżoną);

14.01.2016
czwartek
19.01.2016
wtorek

3. Trygonometria - zastosowania
Kryteria sukcesu
Potraię rozwiązać zadanie dotyczące trójkąta prostokatnego stosując funkcje trygonometryczne.
Posługuję się tablicami lub kalkulatorem do wyznaczenia kąta, przy danej wartości funkcji trygonometrycznej.
Potrafię korzystać z własności funkcji trygonometrycznych w łatwych obliczeniach geometrycznych, w tym ze wzoru na pole trójkąta ostrokątnego o danych dwóch bokach i kącie między nimi.

PREZENTACJA Z LEKCJI
e-podrecznik - jak wyznaczyć wysokość piramidy Cheopsa, jak wyznaczyć wysokość rampy?
Przykłady zastosowań trygonometrii w sytuacjach praktycznych

2

P- uczeń korzysta z przybliżonych wartości funkcji trygonometrycznych (odczytanych z tablic lub obliczonych za pomocą kalkulatora).

P- uczeń oblicza miarę kąta ostrego, dla którego funkcja trygonometryczna przyjmuje daną wartość (miarę dokładną albo - korzystając z tablic lub kalkulatora - przybliżoną).

21.01.2016
czwartek
26.01.2016
wtorek

4.Rozwiązywanie trójkątów prostokątnych
Kryteria sukcesu
Potraię rozwiązać zadanie dotyczące trójkąta prostokatnego stosując funkcje trygonometryczne.
Obliczam miary kątów i długości boków trójkata prostokatnego

Rozwiązywanie trójkątów prostokątnych - przykłady z rozwiązaniami
Rozwiązać trójkąt prostokatny - video

2

P-uczeń wykorzystuje definicje i wyznacza wartości funkcji sinus, cosinus i tangens kątów dla katów ostrych.

28.01.2016
czwartek

5. SPRAWDZIAN - funkcje trygonometryczne kąta ostrego
Kryteria sukcesu
jak wyżej

1

jak wyżej

16.02.2016
wtorek
18.02.2016
czwartek

6. Związki między funkcjami trygonometrycznymi
Kryteria sukcesu:
Potrafię stosować zależności miedzy funkcjami do upraszczania wyrażeń trygonometrycznych oraz udowadniania tożsamości trygonometrycznych.
Na podstawie wartości jednej funkcji trygonometrycznej potrafię obliczyć pozostałe wartości, kożystając z tożsamości trygonometrycznych.
Wyznaczanie wartości pozostałych f. dla
video
e-podrecznik - tożsamości trygonometryczne

2

P- uczeń stosuje proste zależności między funkcjami trygonometrycznymi: ; oraz
P- uczeń znając wartość jednej z funkcji: sinus lub cosinus, wyznacza wartości pozostałych funkcji tego samego kąta ostrego.

23.02.2016
wtorek
25.02.2016
czwartek

7. Funkcje trygonometryczne kąta wypukłego
Kryteria sukcesu:
Potrafię wyznaczyć wartości funkcji sinus, cosinus i tangens kątów o miarach od 0° do 180°.
Potrafię wyznaczyć miarę kąta jaki na układzie współrzędnych tworzy prosta z osią OX.
Okrąg jednostkowy i definicje funkcji trygonometrycznych-video
Obliczanie funkcji trygonometrycznych kąta rozwartego-video

2

P-uczeń wykorzystuje definicje i wyznacza wartości funkcji sinus, cosinus i tangens kątów o miarach od 0° do 180°;

01.03.2016
WTOREK

Przygotowanie do pracy klasowej - trygonometria
Zadania - plik pdf z lekcji

1

jak wyżej

03.03.2016
czwartek

08.03.2016
wtorek

8. Praca klasowa i omówienie
Kryteria sukcesu:
jak wyżej
II termin pracy klasowej - środa 16 marca 2016, godz. 15.00, sala nr 52,

2

jak wyżej

IV - PLANIMETRIA

14 godzin

Podstawa programowa
G -
gimnazjum
PP -
zakres podstawowy szkoły ponadgimnazjalnej

10.03.2016
czwartek

Długość okręgu i pole koła
Kryteria sukcesu:
Potrafie rozwiązać zadania na długość okregu, długość łuku, pole koła, pole wycinka kołowego, pole pierścienia kołowego

Zadania - video
Zadanie 1- Oblicz pole koła, gdy dana jest długość okręgu
Zadanie 2. Oblicz średnicę koła i obwód koła
Zadanie 3. Pole pierscienia kołowego
Zadanie 4 Pole wycinka koła i długość łuku
Zadanie 5 Pole koła i długość okręgu
wycinek i odcinek koła
KARTA PRACY Z LEKCJI

1

G- uczeń oblicza:
- długość okręgu i długość łuku
-pole koła i wycinka kołowego

15.03.2016
wtorek

Wzajemne położenie dwóch okręgówWzajemne położenie okręgu i prostej
Kryteria sukcesu:
Potrafię określać wzajemne położenie okręgów, mając dane promienie tych okręgów oraz odległość ich środków.
Potrafię określać, ile punktów wspólnych mają prosta i okrąg przy danych warunkach.
Potrafię stosować własności stycznej do okręgu do rozwiązywania zadań.
Wzajemne położenie okręgu i prostej
KARTA PRACY Z LEKCJI

1

PP- uczeń:
7.2) korzysta z własności stycznej do okręgu i własności okręgów
stycznych;

17.03.2016
czwartek

Kąty w okręgu
Kryteria sukcesu:
Potrafię rozpoznawać kąty wpisane i środkowe w okręgu oraz wskazywać łuki, na których są one oparte.
Potrafię stosować twierdzenie o kącie środkowym i wpisanym, opartych na tym samym łuku oraz twierdzenie o kącie między styczną a cięciwą okręgu.
Kąt środkowy i kąt wpisany
Kąty wpisane i katy środkowe - zadania (video)
KARTA PRACY Z LEKCJI

1

PP- uczeń:
7.1) stosuje zależności między kątem środkowym i kątem wpisanym;

22.03.2016
wtorek

Pole trójkąta
Kryteria sukcesu:
Potrafię podać różne wzory na pole trójkąta.
Potrafię dobierając odpowiedni wzór do sytuacji, obliczać pole trójkąta.
Potrafię stosować w zadaniach wzory na pole trójkąta.
; ; - wzór Herona
KARTA PRACY Z LEKCJI

1

PP- uczeń:
7.4) korzysta z własności funkcji trygonometrycznych w łatwych obliczeniach geometrycznych, w tym ze wzoru na pole trójkąta
ostrokątnego o danych dwóch bokach i kącie między nimi.

31.03.2016
czwartek

sprawdzian - pole koła, długość okręgu, kąty w okręgu, wzajemne położenie dwóch okręgów oraz położenie okręgu i prostej, pole trójkąta
Kryteria sukcesu: jak wyżej
przykady na sprawdzian

1

PP- uczeń:
7.1) stosuje zależności między kątem środkowym i kątem wpisanym;
2) korzysta z własności stycznej do okręgu i własności okręgów
stycznych;

10.05.2016
wtorek

Okrąg wpisany w trójkąt, Okrąg opisany na trójkącie - konstrukcje
Kryteria sukcesu:
Wiem jak wyznaczyć srodek okregu opisanego na trójkącie.
Konstruuję okregi opisane na trójkatach.
Wiem jak wyznaczyć srodek okregu wpisanego w trójkąt.
Konstruuję okregi wpisane w trójkąt.
Konstrukcja okręgu wpisanego w trójkąt
Konstrukcja okręgu opisanego na trójkącie
Karta pracy

1

G- uczeń potrafi konstruować okregi wpisane w trójkat i opisane na trójkacie.

12.05.2016
czwartek

Własności czworokątów, pola i obwody -
Kryteria sukcesu:
Znam własności czworokatów.
Potrafię obliczac pola i obwody.
Zadania na lekcji
rozwiązania zadań - czworokaty

1

G- uczeń oblicza pola i obwody czworokatów.
PP- uczeń:
7.4) korzysta z własności funkcji trygonometrycznych w łatwych obliczeniach geometrycznych, w tym ze wzoru na pole trójkąta
ostrokątnego o danych dwóch bokach i kącie między nimi.

17.05.2016
wtorek

Pole czworokąta - rozwiazywanie zadań
Kryteria sukcesu:
Znam własności czworokatów.
Potrafię obliczac pola i obwody.

1

PP- uczeń:
7.4) korzysta z własności funkcji trygonometrycznych w łatwych obliczeniach geometrycznych, w tym ze wzoru na pole trójkąta
ostrokątnego o danych dwóch bokach i kącie między nimi.

19.05.2016
czwartek

SPRAWDZIAN - CZWOROKĄTY

1

JAK WYZEJ

24.05.2016
wtorek

Odległość między punktami w układzie współrzędnych. Środek odcinka
Kryteria sukcesu:
Potrafię obliczyć długość odcinka o znanych współrzednych jego końców.
Potrafię wyznaczyć środek odcinka o danych współrzędnych.
Odległość między punktami w układzie współrzędnych
Jak znaleźć współrzędne środka odcinka?
długość odcinka, srodek odcinka

1

PP- uczeń:
8.5) wyznacza współrzędne środka odcinka;
8.6) oblicza odległość dwóch punktów;

31.05.2016
wtorek

Symetria osiowa. Symetria środkowa
Kryteria sukcesu:
Na układzie współrzednych potrafię wyznaczać punkty symetryczne wzgledem osi x oraz względem osi y.
Na układzie współrzednych potrafię wyznaczać punkty symetryczne wzgledem poczatku układu współrzednych (0.0).

1

PP- uczeń:
8.7) znajduje obrazy niektórych figur geometrycznych (punktu, prostej, odcinka, okręgu, trójkąta itp.) w symetrii osiowej względem osi układu współrzędnych i symetrii środkowej względem początku układu.

02.06.2016
CZWARTEK

Przygotowanie do pracy klasowej

1

jak wyżej

07.06.2016
WTOREK
09.06.2016
CZWARTEK

Praca klasowa i jej omówienie

2

jak wyżej

       

11.06.2016
czwartek
14.06.2016
wtorek
16.06.2016
czwartek
21.06.2016
wtorek
23.06.2016
czwartek

Test - zadania powtórzeniowe - przed maturą, zakres z roku szk. 2015/2016
Omówienie testu

5 godzin

wymagania, tematy i kryteria sukcesu wkrótce

 

I semestr - rok szkolny 2015/2016


I - NA DOBRY START - ważne podstawy - POWTÓRZENIE

9
godzin

 

3.09.2015
czwartek

1. Zapoznanie z zakresem programu w klasie 3, zasadami pracy na lekcji i prac samodzielnych. Przedstawienie PSO.

1

Uczeń zna program w klasie 3, wymagania oraz PSO.

8.09.2015
wtorek

2. Wyrażenia arytmetyczne, kolejność działań.
Kryteria sukcesu:
- Znam zasadę kolejności wykonywania działań;
- Potrafię dodawać, odejmować, mnożyć, dzielić liczby wymierne;

1

Uczeń potrafi obliczyć wartość wyrażenia arytmetycznego;

10.09.2015
czwartek

3. Wyrażenia algebraiczne - wzory skróconego mnożenia
Kryteria sukcesu:
- Potrafię sprawnie posługiwać się wzorami skróconego mnożenia:

i sprawnie wykonuje działania na wyrażeniach algebraicznych, które zawierają wymienione wzory skróconego mnożenia;
Przykład 1
Przykład 2
Przykad 3
Przykład 4


SPRAWDŹ CZY UMIESZ

1

Uczeń używa wzorów skróconego mnożenia na

15.09.2015
wtorek

4. Równania i nierówności pierwszego stopnia
Kryteria sukcesu:
- Potrafię sprawdzić czy dana liczba jest rozwiązaniem równania bądź nierówności.
- Potrafię rozwiązać równanie i nierówność pierwszego stopnia z jedną niewiadomą.
Wprowadzenie do równań liniowych
Nirówność pierwszego stopnia z jedną niewiadomą - przykład


Zadanie domowe - rozwiazania

1

Uczeń sprawdza, czy dana liczba rzeczywista jest rozwiązaniem równania lub nierówności;
Uczeń rozwiązuje nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą;

17.09.2015
czwartek

5. Równania kwadratowe
Kryteria sukcesu:
Potrafię odróżnić równanie kwadratowe od innych równań.
Potrafię obliczyć wyróżnik równania kwadratowego.
Potrafię określić ile rozwiązań ma równanie kwadratowe.
Potrafię rozwiązać równanie kwadratowe.

Tutaj powtórzysz równania kwadratowe

1

Uczeń rozwiązuje równania kwadratowe z jedną niewiadomą;

22.09.2015
wtorek
24.09.2015
czwartek

6. Nierówności kwadratowe
Kryteria sukcesu:
Potrafię rozwiązać nierówność kwadratową.
Potrafię określić zbiór rozwiązań nierówności kwadratowej i zaznaczyć rozwiązanie na osi liczbowej oraz zapisać w postaci symbolicznej.

tutaj powtórzysz nierówności kwadratowe

nierówności kwadratowe - inne wydanie - ćwicz WARTO!!!

2

Uczeń rozwiązuje nierówności kwadratowe z jedną niewiadomą;

29.09.2015
wtorek

7. Równania wielomianowe i wymierne
Kryteria sukcesu:
Potrafię podać rozwiązania wielomianu przedstawionego w postaci iloczynu

Sprawdź czy umiesz?

Potrafię rozwiązać równania typu:

1

Uczeń korzysta z własności iloczynu przy rozwiązywaniu równań typu:

Uczeń: rozwiązuje proste równania wymierne, prowadzące do równań liniowych lub kwadratowych, np
.

6.10.2015
wtorek

8. Sprawdzian - na dobry start -
PRZYKŁADY NA SPRAWDZIAN

1

uczeń rozwiązuje zadania zgodnie z wymaganiami określonymi w kryteriach sukcesu

II

CIĄGI

22

Wymagania z podstawy programowej - zakres podstawowy

01.10.2015
czwartek

1. Pojęcie ciągu
Kryteria sukcesu:
Wiem co to jest ciąg liczbowy.
Potrafię naszkicować wykres danego ciągu liczbowego.
Potrafię wyznaczyć kolejne wyrazy ciągu, gdy danych jest kilka jego początkowych wyrazów.
Wiem, ze kolejność wyrazów ciągu ma znaczenie.
Co to jest ciąg liczbowy?
- video

1

uczeń oblicza wartości wyrażeń arytmetycznych (wymiernych);
uczeń wyznacza wyrazy ciągu określonego wzorem ogólnym

08.10.2015
czwartek
13.10.2015
wtorek

2. Sposoby określania ciągu
Kryteria sukcesu:
Potrafię wyznaczać początkowe wyrazy ciągu określonego wzorem ogólnym.
Potrafię wyznaczać wskazany wyraz ciągu określonego wzorem ogólnym.
Potrafię wyznaczać, które wyrazy ciągu przyjmują daną wartość.

Prezentacja z lekcji (czwartek)
Ciag liczbowy - wzór ogólny- video
Obliczanie wyrazów ciagu według wzoru- video
Przykład obliczania wyrazów ciągu- video

Prezentacja z lekcji (wtorek)
Ile wyrazów ujemnych ma ciąg?-przykład- video
ile wyrazów dodatnich ma ciąg - przykład- video
Po tych lekcjach planowana jest kartkówka.!!! link--> tu przykład

2

uczeń oblicza wartości wyrażeń arytmetycznych (wymiernych);
uczeń wyznacza wyrazy ciągu określonego wzorem ogólnym

15.10.2015
czwartek
20.10.2015
wtorek

3. Ciągi monotoniczne
Kryteria sukcesu:
Zanm pojęcia: ciąg rosnący, ciag malejacy, ciag stały, ciag niemalejacy, ciąg nierosnący.
Potrafię wyznaczyć wyraz
ciagu o podanym wzorze ogólnym.
Potrafię podać przykłady ciągów monotonicznych, których wyrazy spełniają dane warunki.
Potrafię uzasadniać, że dany ciąg nie jest monotoniczny, mając dane jego kolejne wyrazy.
Potrafię badać, w prostszych przypadkach, monotoniczność ciągu
.
Prezentacja i ćwiczenia z lekcji "Ciagi monotoniczne" (2 godziny)
Monotoniczność ciągu- video
Badanie monotoniczności ciągu - przykład1- video
Badanie monotoniczności ciagu - przykład 2- video
Badanie monotoniczności ciagu - przykład 3- video

2

uczeń wyznacza wyrazy ciągu określonego wzorem ogólnym;
uczeń bada, czy dany ciąg jest arytmetyczny lub geometryczny;

22.10.2015
czwartek
27.10.2015
wtorek

4. Ciąg arytmetyczny
Kryteria sukcesu:
Potrafię podać przykłady ciągów arytmetycznych
Potrafię wyznaczyć wyrazy ciągu arytmetycznego, mając dany pierwszy wyraz i różnicę
Potrafię wyznaczyć wzór ogólny ciągu arytmetycznego, mając dane dowolne dwa jego wyrazy
Stosuję średnią arytmetyczną do wyznaczania wyrazów ciągu arytmetycznego
Potrafię prawdzić, czy dany ciąg jest arytmetyczny w prostych przypadkach

Prezentacja z lekcji
Ciąg arytmetyczny - najważniejsze wiadomości- video

2

uczeń bada, czy dany ciąg jest arytmetyczny;
uczeń stosuje wzór na n-ty wyraz ciągu arytmetycznego.

29.10.2015
czwartek
03.11.2015
wtorek

5. Suma początkowych wyrazów ciągu arytmetycznego
Kryteria sukcesu:
Potrafię obliczyć sumę n początkowych wyrazów ciągu arytmetycznego
prezentacja z lekcji
Suma początkowych wyrazów ciągu arytmetycznego- video

2

uczeń stosuje wzór na n-ty wyraz i na sumę n początkowych wyrazów ciągu arytmetycznego;

03.11.2015
wtorek

Zadania na kartkówkę, która odbędzie się we wtorek 3.11.2015r.-
VIDEO poniżej linki do zadań.
1. Czy podany ciąg jest arytmetyczny?
2. Czy ciąg o podanym wyrazie ogólnym jest arytmetyczny? Jeśli tak, to oblicz
a1 i różnicę tego ciągu.
3.Ciąg arytmetyczny - Znajdź różnicę oraz dwa następne wyrazy
4.Zapisz wzór ogólny i oblicz dwunasty wyraz ciągu arytmetycznego (an) znając różnicę i pierwszy wyraz tego ciągu
5. Znajdź wzór ogólny ciągu arytmetycznego (an), którego początkowymi wyrazami są podane liczby. Oblicz dziesiąty wyraz tego ciągu.
6.Wyznacz różnicę ciągu arytmetycznego (an) o którym wiesz, że
7 Oblicz sumę ciągu arytmetycznego
8. Znajdź sumę trzydziestu kolejnych liczb będących wielokrotnościami 9

1

uczeń bada, czy dany ciąg jest arytmetyczny;
uczeń stosuje wzór na n-ty wyraz ciągu arytmetycznego.

uczeń stosuje wzór na n-ty wyraz i na sumę n początkowych wyrazów ciągu arytmetycznego;

05.11.2015
czwartek

6. Rozwiązywanie zdań dotyczacych ciągu arytmetycznego

1

jak wyżej


10.11.2015
wtorek
12.11.2015
czwartek

7. Ciąg geometryczny
Kryteria sukcesu:
Potrafię podać przykłady ciągów geometrycznych;
Potrafię wyznaczać wyrazy ciągu geometrycznego, mając dany pierwszy wyraz i iloraz;
Znam wzór ogólny ciagu geometrycznego;
Potrafię wyznaczać wzór ogólny ciągu geometrycznego, mając dane dowolne dwa jego wyrazy;
Potrafię sprawdzać, czy dany ciąg jest ciągiem geometrycznym;
Potrafię wyznaczać wartości zmiennych tak, aby wraz z podanymi wartościami tworzyły ciąg geometryczny;
Potrafię określać monotoniczność ciągu geometrycznego;
Potrafię stosować średnią geometryczną do rozwiązywania zadań.

Ciąg geometryczny- video
Prezentacja z lekcji

2

uczeń bada, czy dany ciąg jest geometryczny;
uczeń stosuje wzór na n-ty wyraz ciągu geometrycznego.


17.11.2015
wtorek
19.11.2015
czwartek

8. Suma początkowych wyrazów ciągu geometrycznego
Kryteria sukcesu:
Znam wzory na sumę ciagu geometrycznego;
Potrafię obliczyć sumę n początkowych wyrazów ciągu geometrycznego;
Potrafię stosować wzór na sumę n początkowych wyrazów ciągu geometrycznego w zadaniach.

suma początkowych wyrazów ciągu gometrycznego- video

2

uczeń stosuje wzór na n-ty wyraz i na sumę n początkowych wyrazów ciągu geometrycznego.

24.11.2015
wtorek

9. Powtórzenie wiadomości o ciągach liczbowych
Kryteria sukcesu:
Potrafię stosować własności ciągu arytmetycznego i geometrycznego do rozwiązywania zadań
Pozostałe kryteria sukcesu jak wyżej

Przygotowanie do pracy klasowej - zadania + rozwiązania

1

wymagania jak wyżej do działu ciągi

26.11.2015
czwartek
01.12.2015
wtorek

10. Praca klasowa i jej omówienie

Kryteria sukcesu jak wyżej

2

wymagania jak wyżej do działu ciągi

03.12.2015

11. O ciągu Fibonacciego
Znam liczby ciagu Fibonacciego, potrafię je wymienić w kolejności.
Wiem co to jest złota spirala.
Tajemniczy ciąg Fibonacciego - film

1

 

10.12.2015
czwartek

Poprawa pracy klasowej - pisze cała klasa

1

wymagania jak wyżej do działu ciągi





08.12.2015
wtorek

15.12.2015

12. Procent składany
Kryteria sukcesu:
Znam pojęcia: procent składany kapitalizacja, okres kapitalizacji
Potrafię obliczyć wysokość kapitału, przy różnym okresie kapitalizacji
Potrafię obliczyć oprocentowanie lokaty
Potrafię określać okres oszczędzania

Potrafię rozwiązywać zadania związane z kredytami
Procent składany- video
Procent składany - zadanie- video
Kartkówka - procent składany po tej lekcji!!!

2

uczeń wykonuje obliczenia procentowe, oblicza podatki, zysk z lokat (również złożonych na procent składany i na okres krótszy niż rok

Pozostałe działy matematyki w klasie 3TŻ

RAZEM GODZIN W ROKU SZKOLNYM 2015/2016

64 godzin

 
 

Aktualności | Matura 2016 | Podstawa Progr. | 4-THE | 3-TIM | 3-TŻ | PSO | pomoce-linki | archiwum | Mapa witryny


Powrót do treści | Wróć do menu głównego