| | | |
Data |
Temat lekcji / Kryteria sukcesu |
Liczba godzin |
Wymagania z podstawy programowej |
II semestr - rok szkolny 2015/2016 |
III - TRYGONOMETRIA |
14 godzin |
Podstawa programowa
G - gimnazjum
PP - zakres podstawowy szkoły ponadgimnazjalnej |
05.01.2016 wtorek |
1.Trójkąty prostokatne - Twierdzenia Pitagorasa Kryteria sukcesu:
Znam twierdzenie Pitagorasa; Potrafię stosować twierdzenie Pitagorasa do rozwiązywania zadań. Potrafię wyprowadzić zależności ogólne, np. dotyczące długości przekątnej kwadratu i długości wysokości trójkąta równobocznego. 1. Zastosowanie tw. Pitagorasa - video 2. Zastosowanie tw. Pitagorasa - video 3. Zastosowanie tw. Pitagorasa - video Zadanie domowe - tu link
www.mojezadanie.pl kod dostępu - tp3tz |
1 |
G - uczeń stosuje tw. Pitagorasa; P- Uczeń posługuje się w obliczeniach pierwiastkami dowolnego stopnia i stosuje prawa działań na pierwiastkach;
P- Uczeń oblicza potęgi o wykładnikach wymiernych i stosuje prawa działań na potęgach o wykładnikach wymiernych;
P-używa wzorów skróconego mnożenia na liczbach niewymiernych |
07.01.2016 czwartek 12.01.2016 wtorek |
2. Funkcje trygonometryczne kąta ostrego: sinus, cosinus i tangens Kryteria sukcesu:
Znam definicji trygonometrycznych i wyznaczam wartości funkcji sinus, cosinus i tangens kątów ostrych. Potrafię korzystać z przybliżonych wartości funkcji trygonometrycznych (odczytanych z tablic lub obliczonych za pomocą kalkulatora). Potrafię obliczyć miarę kąta ostrego, dla którego funkcja trygonometryczna przyjmuje daną wartość (miarę dokładną albo – korzystając z tablic lub kalkulatora – przybliżoną).
e-podrecznik; sinus, cosinus, tangens Zadanie-video Zadanie 2 - video
INTERAKTYWNA MATEMATYKA Funkcje trygonometryczne kąta ostrego (1) Funkcje trygonometryczne kąta ostrego (2) |
2 |
P-uczeń wykorzystuje definicje i wyznacza wartości funkcji sinus, cosinus i tangens kątów dla katów ostrych.
P- uczeń oblicza miarę kąta ostrego, dla którego funkcja trygonometryczna przyjmuje daną wartość (miarę dokładną albo - korzystając z tablic lub kalkulatora - przybliżoną); |
14.01.2016 czwartek 19.01.2016 wtorek |
3. Trygonometria - zastosowania Kryteria sukcesu
Potraię rozwiązać zadanie dotyczące trójkąta prostokatnego stosując funkcje trygonometryczne. Posługuję się tablicami lub kalkulatorem do wyznaczenia kąta, przy danej wartości funkcji trygonometrycznej. Potrafię korzystać z własności funkcji trygonometrycznych w łatwych obliczeniach geometrycznych, w tym ze wzoru na pole trójkąta ostrokątnego o danych dwóch bokach i kącie między nimi.
PREZENTACJA Z LEKCJI e-podrecznik - jak wyznaczyć wysokość piramidy Cheopsa, jak wyznaczyć wysokość rampy? Przykłady zastosowań trygonometrii w sytuacjach praktycznych |
2 |
P- uczeń korzysta z przybliżonych wartości funkcji trygonometrycznych (odczytanych z tablic lub obliczonych za pomocą kalkulatora).
P- uczeń oblicza miarę kąta ostrego, dla którego funkcja trygonometryczna przyjmuje daną wartość (miarę dokładną albo - korzystając z tablic lub kalkulatora - przybliżoną).
|
21.01.2016 czwartek 26.01.2016 wtorek |
4.Rozwiązywanie trójkątów prostokątnych Kryteria sukcesu
Potraię rozwiązać zadanie dotyczące trójkąta prostokatnego stosując funkcje trygonometryczne. Obliczam miary kątów i długości boków trójkata prostokatnego
Rozwiązywanie trójkątów prostokątnych - przykłady z rozwiązaniami
Rozwiązać trójkąt prostokatny - video |
2 |
P-uczeń wykorzystuje definicje i wyznacza wartości funkcji sinus, cosinus i tangens kątów dla katów ostrych. |
28.01.2016 czwartek |
5. SPRAWDZIAN - funkcje trygonometryczne kąta ostrego Kryteria sukcesu jak wyżej |
1 |
jak wyżej |
16.02.2016 wtorek 18.02.2016 czwartek |
6. Związki między funkcjami trygonometrycznymi Kryteria sukcesu:
Potrafię stosować zależności miedzy funkcjami do upraszczania wyrażeń trygonometrycznych oraz udowadniania tożsamości trygonometrycznych. Na podstawie wartości jednej funkcji trygonometrycznej potrafię obliczyć pozostałe wartości, kożystając z tożsamości trygonometrycznych. Wyznaczanie wartości pozostałych f. dla video e-podrecznik - tożsamości trygonometryczne |
2 |
P- uczeń stosuje proste zależności między funkcjami trygonometrycznymi: ; oraz
P- uczeń znając wartość jednej z funkcji: sinus lub cosinus, wyznacza wartości pozostałych funkcji tego samego kąta ostrego. |
23.02.2016 wtorek 25.02.2016 czwartek
|
7. Funkcje trygonometryczne kąta wypukłego Kryteria sukcesu:
Potrafię wyznaczyć wartości funkcji sinus, cosinus i tangens kątów o miarach od 0° do 180°. Potrafię wyznaczyć miarę kąta jaki na układzie współrzędnych tworzy prosta z osią OX. Okrąg jednostkowy i definicje funkcji trygonometrycznych-video Obliczanie funkcji trygonometrycznych kąta rozwartego-video |
2 |
P-uczeń wykorzystuje definicje i wyznacza wartości funkcji sinus, cosinus i tangens kątów o miarach od 0° do 180°; |
01.03.2016 WTOREK |
Przygotowanie do pracy klasowej - trygonometria Zadania - plik pdf z lekcji |
1 |
jak wyżej |
03.03.2016 czwartek
08.03.2016 wtorek |
8. Praca klasowa i omówienie Kryteria sukcesu: jak wyżej II termin pracy klasowej - środa 16 marca 2016, godz. 15.00, sala nr 52, |
2 |
jak wyżej |
IV - PLANIMETRIA |
14 godzin |
Podstawa programowa G - gimnazjum
PP - zakres podstawowy szkoły ponadgimnazjalnej |
10.03.2016 czwartek |
Długość okręgu i pole koła
Kryteria sukcesu:
Potrafie rozwiązać zadania na długość okregu, długość łuku, pole koła, pole wycinka kołowego, pole pierścienia kołowego
Zadania - video
Zadanie 1- Oblicz pole koła, gdy dana jest długość okręgu Zadanie 2. Oblicz średnicę koła i obwód koła Zadanie 3. Pole pierscienia kołowego Zadanie 4 Pole wycinka koła i długość łuku Zadanie 5 Pole koła i długość okręgu wycinek i odcinek koła KARTA PRACY Z LEKCJI |
1 |
G- uczeń oblicza: - długość okręgu i długość łuku -pole koła i wycinka kołowego
|
15.03.2016 wtorek |
Wzajemne położenie dwóch okręgówWzajemne położenie okręgu i prostej
Kryteria sukcesu: Potrafię określać wzajemne położenie okręgów, mając dane promienie tych okręgów oraz odległość ich środków. Potrafię określać, ile punktów wspólnych mają prosta i okrąg przy danych warunkach. Potrafię stosować własności stycznej do okręgu do rozwiązywania zadań. Wzajemne położenie okręgu i prostej
KARTA PRACY Z LEKCJI |
1 |
PP- uczeń: 7.2) korzysta z własności stycznej do okręgu i własności okręgów stycznych; |
17.03.2016 czwartek |
Kąty w okręgu
Kryteria sukcesu: Potrafię rozpoznawać kąty wpisane i środkowe w okręgu oraz wskazywać łuki, na których są one oparte. Potrafię stosować twierdzenie o kącie środkowym i wpisanym, opartych na tym samym łuku oraz twierdzenie o kącie między styczną a cięciwą okręgu. Kąt środkowy i kąt wpisany
Kąty wpisane i katy środkowe - zadania (video) KARTA PRACY Z LEKCJI |
1 |
PP- uczeń: 7.1) stosuje zależności między kątem środkowym i kątem wpisanym;
|
22.03.2016 wtorek |
Pole trójkąta
Kryteria sukcesu: Potrafię podać różne wzory na pole trójkąta. Potrafię dobierając odpowiedni wzór do sytuacji, obliczać pole trójkąta. Potrafię stosować w zadaniach wzory na pole trójkąta. ; ; - wzór Herona KARTA PRACY Z LEKCJI |
1 |
PP- uczeń: 7.4) korzysta z własności funkcji trygonometrycznych w łatwych obliczeniach geometrycznych, w tym ze wzoru na pole trójkąta ostrokątnego o danych dwóch bokach i kącie między nimi. |
31.03.2016 czwartek |
sprawdzian - pole koła, długość okręgu, kąty w okręgu, wzajemne położenie dwóch okręgów oraz położenie okręgu i prostej, pole trójkąta Kryteria sukcesu: jak wyżej przykady na sprawdzian |
1 |
PP- uczeń: 7.1) stosuje zależności między kątem środkowym i kątem wpisanym; 2) korzysta z własności stycznej do okręgu i własności okręgów stycznych; |
10.05.2016 wtorek |
Okrąg wpisany w trójkąt, Okrąg opisany na trójkącie - konstrukcje
Kryteria sukcesu: Wiem jak wyznaczyć srodek okregu opisanego na trójkącie. Konstruuję okregi opisane na trójkatach. Wiem jak wyznaczyć srodek okregu wpisanego w trójkąt. Konstruuję okregi wpisane w trójkąt. Konstrukcja okręgu wpisanego w trójkąt Konstrukcja okręgu opisanego na trójkącie Karta pracy |
1 |
G- uczeń potrafi konstruować okregi wpisane w trójkat i opisane na trójkacie.
|
12.05.2016 czwartek |
Własności czworokątów, pola i obwody -
Kryteria sukcesu: Znam własności czworokatów. Potrafię obliczac pola i obwody. Zadania na lekcji rozwiązania zadań - czworokaty |
1 |
G- uczeń oblicza pola i obwody czworokatów. PP- uczeń: 7.4) korzysta z własności funkcji trygonometrycznych w łatwych obliczeniach geometrycznych, w tym ze wzoru na pole trójkąta ostrokątnego o danych dwóch bokach i kącie między nimi. |
17.05.2016 wtorek |
Pole czworokąta - rozwiazywanie zadań
Kryteria sukcesu: Znam własności czworokatów. Potrafię obliczac pola i obwody. |
1 |
PP- uczeń: 7.4) korzysta z własności funkcji trygonometrycznych w łatwych obliczeniach geometrycznych, w tym ze wzoru na pole trójkąta ostrokątnego o danych dwóch bokach i kącie między nimi. |
19.05.2016 czwartek |
SPRAWDZIAN - CZWOROKĄTY |
1 |
JAK WYZEJ |
24.05.2016 wtorek |
Odległość między punktami w układzie współrzędnych. Środek odcinka
Kryteria sukcesu: Potrafię obliczyć długość odcinka o znanych współrzednych jego końców. Potrafię wyznaczyć środek odcinka o danych współrzędnych. Odległość między punktami w układzie współrzędnych Jak znaleźć współrzędne środka odcinka? długość odcinka, srodek odcinka |
1 |
PP- uczeń: 8.5) wyznacza współrzędne środka odcinka; 8.6) oblicza odległość dwóch punktów;
|
31.05.2016 wtorek |
Symetria osiowa. Symetria środkowa
Kryteria sukcesu: Na układzie współrzednych potrafię wyznaczać punkty symetryczne wzgledem osi x oraz względem osi y. Na układzie współrzednych potrafię wyznaczać punkty symetryczne wzgledem poczatku układu współrzednych (0.0).
|
1 |
PP- uczeń: 8.7) znajduje obrazy niektórych figur geometrycznych (punktu, prostej, odcinka, okręgu, trójkąta itp.) w symetrii osiowej względem osi układu współrzędnych i symetrii środkowej względem początku układu. |
02.06.2016 CZWARTEK |
Przygotowanie do pracy klasowej |
1 |
jak wyżej |
07.06.2016 WTOREK 09.06.2016 CZWARTEK |
Praca klasowa i jej omówienie |
2 |
jak wyżej |
|
|
|
|
11.06.2016 czwartek 14.06.2016 wtorek 16.06.2016 czwartek 21.06.2016 wtorek 23.06.2016 czwartek |
Test - zadania powtórzeniowe - przed maturą, zakres z roku szk. 2015/2016 Omówienie testu |
5 godzin |
wymagania, tematy i kryteria sukcesu wkrótce |
|
I semestr - rok szkolny 2015/2016 |
I - NA DOBRY START - ważne podstawy - POWTÓRZENIE |
9 godzin |
|
3.09.2015 czwartek |
1. Zapoznanie z zakresem programu w klasie 3, zasadami pracy na lekcji i prac samodzielnych. Przedstawienie PSO. |
1 |
Uczeń zna program w klasie 3, wymagania oraz PSO. |
8.09.2015 wtorek |
2. Wyrażenia arytmetyczne, kolejność działań.
Kryteria sukcesu:
- Znam zasadę kolejności wykonywania działań;
- Potrafię dodawać, odejmować, mnożyć, dzielić liczby wymierne; |
1 |
Uczeń potrafi obliczyć wartość wyrażenia arytmetycznego; |
10.09.2015 czwartek |
3. Wyrażenia algebraiczne - wzory skróconego mnożenia Kryteria sukcesu: - Potrafię sprawnie posługiwać się wzorami skróconego mnożenia:
i sprawnie wykonuje działania na wyrażeniach algebraicznych, które zawierają wymienione wzory skróconego mnożenia; Przykład 1 Przykład 2 Przykad 3 Przykład 4
SPRAWDŹ CZY UMIESZ |
1 |
Uczeń używa wzorów skróconego mnożenia na
|
15.09.2015 wtorek |
4. Równania i nierówności pierwszego stopnia
Kryteria sukcesu:
- Potrafię sprawdzić czy dana liczba jest rozwiązaniem równania bądź nierówności.
- Potrafię rozwiązać równanie i nierówność pierwszego stopnia z jedną niewiadomą. Wprowadzenie do równań liniowych
Nirówność pierwszego stopnia z jedną niewiadomą - przykład
Zadanie domowe - rozwiazania |
1 |
Uczeń sprawdza, czy dana liczba rzeczywista jest rozwiązaniem równania lub nierówności;
Uczeń rozwiązuje nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą; |
17.09.2015 czwartek |
5. Równania kwadratowe
Kryteria sukcesu:
Potrafię odróżnić równanie kwadratowe od innych równań.
Potrafię obliczyć wyróżnik równania kwadratowego.
Potrafię określić ile rozwiązań ma równanie kwadratowe.
Potrafię rozwiązać równanie kwadratowe.
Tutaj powtórzysz równania kwadratowe
|
1 |
Uczeń rozwiązuje równania kwadratowe z jedną niewiadomą; |
22.09.2015 wtorek 24.09.2015 czwartek |
6. Nierówności kwadratowe
Kryteria sukcesu:
Potrafię rozwiązać nierówność kwadratową.
Potrafię określić zbiór rozwiązań nierówności kwadratowej i zaznaczyć rozwiązanie na osi liczbowej oraz zapisać w postaci symbolicznej.
tutaj powtórzysz nierówności kwadratowe
nierówności kwadratowe - inne wydanie - ćwicz WARTO!!! |
2 |
Uczeń rozwiązuje nierówności kwadratowe z jedną niewiadomą; |
29.09.2015 wtorek |
7. Równania wielomianowe i wymierne
Kryteria sukcesu:
Potrafię podać rozwiązania wielomianu przedstawionego w postaci iloczynu
Sprawdź czy umiesz?
Potrafię rozwiązać równania typu:
|
1 |
Uczeń korzysta z własności iloczynu przy rozwiązywaniu równań typu:
Uczeń: rozwiązuje proste równania wymierne, prowadzące do równań liniowych lub kwadratowych, np.
|
6.10.2015 wtorek |
8. Sprawdzian - na dobry start - PRZYKŁADY NA SPRAWDZIAN |
1 |
uczeń rozwiązuje zadania zgodnie z wymaganiami określonymi w kryteriach sukcesu |
II |
CIĄGI |
22 |
Wymagania z podstawy programowej - zakres podstawowy
|
01.10.2015 czwartek |
1. Pojęcie ciągu
Kryteria sukcesu: Wiem co to jest ciąg liczbowy. Potrafię naszkicować wykres danego ciągu liczbowego. Potrafię wyznaczyć kolejne wyrazy ciągu, gdy danych jest kilka jego początkowych wyrazów. Wiem, ze kolejność wyrazów ciągu ma znaczenie. Co to jest ciąg liczbowy? - video |
1 |
uczeń oblicza wartości wyrażeń arytmetycznych (wymiernych); uczeń wyznacza wyrazy ciągu określonego wzorem ogólnym
|
08.10.2015 czwartek 13.10.2015 wtorek |
2. Sposoby określania ciągu
Kryteria sukcesu:
Potrafię wyznaczać początkowe wyrazy ciągu określonego wzorem ogólnym. Potrafię wyznaczać wskazany wyraz ciągu określonego wzorem ogólnym. Potrafię wyznaczać, które wyrazy ciągu przyjmują daną wartość.
Prezentacja z lekcji (czwartek)
Ciag liczbowy - wzór ogólny- video Obliczanie wyrazów ciagu według wzoru- video Przykład obliczania wyrazów ciągu- video
Prezentacja z lekcji (wtorek)
Ile wyrazów ujemnych ma ciąg?-przykład- video ile wyrazów dodatnich ma ciąg - przykład- video Po tych lekcjach planowana jest kartkówka.!!! link--> tu przykład |
2 |
uczeń oblicza wartości wyrażeń arytmetycznych (wymiernych); uczeń wyznacza wyrazy ciągu określonego wzorem ogólnym |
15.10.2015 czwartek 20.10.2015 wtorek |
3. Ciągi monotoniczne
Kryteria sukcesu: Zanm pojęcia: ciąg rosnący, ciag malejacy, ciag stały, ciag niemalejacy, ciąg nierosnący. Potrafię wyznaczyć wyraz ciagu o podanym wzorze ogólnym.
Potrafię podać przykłady ciągów monotonicznych, których wyrazy spełniają dane warunki. Potrafię uzasadniać, że dany ciąg nie jest monotoniczny, mając dane jego kolejne wyrazy. Potrafię badać, w prostszych przypadkach, monotoniczność ciągu. Prezentacja i ćwiczenia z lekcji "Ciagi monotoniczne" (2 godziny) Monotoniczność ciągu- video Badanie monotoniczności ciągu - przykład1- video Badanie monotoniczności ciagu - przykład 2- video Badanie monotoniczności ciagu - przykład 3- video |
2 |
uczeń wyznacza wyrazy ciągu określonego wzorem ogólnym; uczeń bada, czy dany ciąg jest arytmetyczny lub geometryczny; |
22.10.2015 czwartek 27.10.2015 wtorek |
4. Ciąg arytmetyczny
Kryteria sukcesu: Potrafię podać przykłady ciągów arytmetycznych Potrafię wyznaczyć wyrazy ciągu arytmetycznego, mając dany pierwszy wyraz i różnicę Potrafię wyznaczyć wzór ogólny ciągu arytmetycznego, mając dane dowolne dwa jego wyrazy Stosuję średnią arytmetyczną do wyznaczania wyrazów ciągu arytmetycznego Potrafię prawdzić, czy dany ciąg jest arytmetyczny w prostych przypadkach
Prezentacja z lekcji
Ciąg arytmetyczny - najważniejsze wiadomości- video |
2 |
uczeń bada, czy dany ciąg jest arytmetyczny; uczeń stosuje wzór na n-ty wyraz ciągu arytmetycznego. |
29.10.2015 czwartek 03.11.2015 wtorek |
5. Suma początkowych wyrazów ciągu arytmetycznego
Kryteria sukcesu:
Potrafię obliczyć sumę n początkowych wyrazów ciągu arytmetycznego
prezentacja z lekcji Suma początkowych wyrazów ciągu arytmetycznego- video |
2 |
uczeń stosuje wzór na n-ty wyraz i na sumę n początkowych wyrazów ciągu arytmetycznego; |
03.11.2015 wtorek |
Zadania na kartkówkę, która odbędzie się we wtorek 3.11.2015r.- VIDEO poniżej linki do zadań.
1. Czy podany ciąg jest arytmetyczny? 2. Czy ciąg o podanym wyrazie ogólnym jest arytmetyczny? Jeśli tak, to oblicz a1 i różnicę tego ciągu. 3.Ciąg arytmetyczny - Znajdź różnicę oraz dwa następne wyrazy 4.Zapisz wzór ogólny i oblicz dwunasty wyraz ciągu arytmetycznego (an) znając różnicę i pierwszy wyraz tego ciągu 5. Znajdź wzór ogólny ciągu arytmetycznego (an), którego początkowymi wyrazami są podane liczby. Oblicz dziesiąty wyraz tego ciągu. 6.Wyznacz różnicę ciągu arytmetycznego (an) o którym wiesz, że 7 Oblicz sumę ciągu arytmetycznego 8. Znajdź sumę trzydziestu kolejnych liczb będących wielokrotnościami 9 |
1 |
uczeń bada, czy dany ciąg jest arytmetyczny; uczeń stosuje wzór na n-ty wyraz ciągu arytmetycznego.
uczeń stosuje wzór na n-ty wyraz i na sumę n początkowych wyrazów ciągu arytmetycznego; |
05.11.2015 czwartek |
6. Rozwiązywanie zdań dotyczacych ciągu arytmetycznego |
1 |
jak wyżej |
10.11.2015 wtorek 12.11.2015 czwartek |
7. Ciąg geometryczny Kryteria sukcesu: Potrafię podać przykłady ciągów geometrycznych; Potrafię wyznaczać wyrazy ciągu geometrycznego, mając dany pierwszy wyraz i iloraz; Znam wzór ogólny ciagu geometrycznego; Potrafię wyznaczać wzór ogólny ciągu geometrycznego, mając dane dowolne dwa jego wyrazy; Potrafię sprawdzać, czy dany ciąg jest ciągiem geometrycznym; Potrafię wyznaczać wartości zmiennych tak, aby wraz z podanymi wartościami tworzyły ciąg geometryczny; Potrafię określać monotoniczność ciągu geometrycznego; Potrafię stosować średnią geometryczną do rozwiązywania zadań.
Ciąg geometryczny- video Prezentacja z lekcji |
2 |
uczeń bada, czy dany ciąg jest geometryczny; uczeń stosuje wzór na n-ty wyraz ciągu geometrycznego. |
17.11.2015 wtorek 19.11.2015 czwartek |
8. Suma początkowych wyrazów ciągu geometrycznego
Kryteria sukcesu: Znam wzory na sumę ciagu geometrycznego; Potrafię obliczyć sumę n początkowych wyrazów ciągu geometrycznego; Potrafię stosować wzór na sumę n początkowych wyrazów ciągu geometrycznego w zadaniach.
suma początkowych wyrazów ciągu gometrycznego- video |
2 |
uczeń stosuje wzór na n-ty wyraz i na sumę n początkowych wyrazów ciągu geometrycznego. |
24.11.2015 wtorek |
9. Powtórzenie wiadomości o ciągach liczbowych Kryteria sukcesu:
Potrafię stosować własności ciągu arytmetycznego i geometrycznego do rozwiązywania zadań
Pozostałe kryteria sukcesu jak wyżej
Przygotowanie do pracy klasowej - zadania + rozwiązania |
1 |
wymagania jak wyżej do działu ciągi |
26.11.2015 czwartek 01.12.2015 wtorek |
10. Praca klasowa i jej omówienie
Kryteria sukcesu jak wyżej |
2 |
wymagania jak wyżej do działu ciągi |
03.12.2015 |
11. O ciągu Fibonacciego
Znam liczby ciagu Fibonacciego, potrafię je wymienić w kolejności. Wiem co to jest złota spirala. Tajemniczy ciąg Fibonacciego - film |
1 |
|
10.12.2015 czwartek |
Poprawa pracy klasowej - pisze cała klasa |
1 |
wymagania jak wyżej do działu ciągi |
08.12.2015 wtorek
15.12.2015 |
12. Procent składany
Kryteria sukcesu: Znam pojęcia: procent składany kapitalizacja, okres kapitalizacji Potrafię obliczyć wysokość kapitału, przy różnym okresie kapitalizacji Potrafię obliczyć oprocentowanie lokaty Potrafię określać okres oszczędzania
Potrafię rozwiązywać zadania związane z kredytami
Procent składany- video Procent składany - zadanie- video Kartkówka - procent składany po tej lekcji!!! |
2 |
uczeń wykonuje obliczenia procentowe, oblicza podatki, zysk z lokat (również złożonych na procent składany i na okres krótszy niż rok |
Pozostałe działy matematyki w klasie 3TŻ |
RAZEM GODZIN W ROKU SZKOLNYM 2015/2016 |
64 godzin |
|
|